Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

Το φλας

Ξαφνικά, η κουβέντα που είχαν ανοίξει περί ανέμων και υδάτων γύρισε σε ένα περίεργο φλας προπορευόμενου οχήματος. Αυτή το θεώρησε χαζό. Αυτός ενδιαφέρον με έναν δικό του τρόπο. Μα, τι να πουν για ένα φλάς; Έπειτα από ώρες αυτός σκέφτηκε ότι το συγκεκριμένο φλας μπορεί να το σχεδίασε ένας νεαρός φιλόδοξος σχεδιαστής, που μπορεί μόλις να είχε αποφοιτήσει από κάποια αντίστοιχη σχολή. Να συνέλαβε την ιδέα μετά από αρκετές μέρες σπαταλημένες στο σχεδιαστήριο, χαμένος από την πιάτσα. Κάποια στιγμή μπορεί να πέρασαν και να τον πήραν φίλοι σηκωτό ή η κοπέλα του για να τον βγάλουν έξω να ξεσκάσει και κει να συνέλαβε την ιδέα. Να γύρισε μετά τα μεσάνυχτα και να ρίχτηκε αλαφιασμένος στη δουλειά για να μη του φύγει η έμπνευση. Να το παρουσίασε στην εταιρία παραγωγής αυτοκινήτων με την οποία μόλις ξεκίνησε να συνεργάζεται με την αγωνία του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτυ και -ω του θαύματος- οι προϊστάμενοι του τμήματος σχεδίασης να βρήκαν την ιδέα του ενδιαφέρουσα. Φανταστείτε συγκίνηση. Ενθουσιασμό. Αν είναι αλέγρος τύπος μπορεί να το γλέντησε μέχρι πρωίας με φίλους ή με τη γυναίκα της καρδιάς του. Εξίσου πιθανό είναι στην πρωταγωνιστική θέση να βρέθηκε μια νεαρή γυναίκα.

Μπορεί πάλι ο σχεδιαστής να μην είναι νεαρός. Να είναι κάποιος σχεδιαστής (ή σχεδιάστρια) η καριέρα του οποίου πήρε κάποια στιγμή την κάτω βόλτα. Μπορεί όλα του πήγαιναν στραβά και αντί της μεγάλης καριέρας που ονειρευόταν να του ανατέθηκε ο σχεδιασμός φλας σε μικρομεσαία αυτοκίνητα παραγωγής. Μα αυτός (αυτή) αντί να τα παρατήσει, στρώθηκε στη δουλειά για να αποδείξει τι αξίζει και τελικά τα κατάφερε. Το πρωτότυπο φλας που σχεδίασε έδωσε νέα ώθηση στην επαγγελματική του (της) διαδρομή.

Ιστορίες απλές, αλλόκοτες, ανατρεπτικές, που συμβαίνουν καθημερινά σε όλους τους χώρους δουλειάς και δίνουν αξία στην καθημερινότητα χιλιάδων εργαζομένων. Ιστορίες που δεν θα έχουν σύντομα ως πρωταγωνιστές 10.000 ανθρώπους που σήμερα εργάζονται στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας "General Motors" (GM), αλλά θα απολυθούν όπως αποκάλυψε χθες στο Λονδίνο ο Νικ Ρέϊλι. Οι θέσεις αυτές όπως δήλωσε ο επικεφαλής του ευρωπαϊκού τμήματος της GM καταργούνται "στο πλαίσιο του σχεδίου ανασυγκρότησης" του ομίλου προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ (4,9 δισ. δολαρίων).

Πού και πότε ακριβώς θα καταργηθούν αυτές οι θέσεις εργασίας, ο κ. Ρέϊλι αποκάλυψε ότι "δεν έχει ακόμα κατά 100% αποφασιστεί".

Νίκος Σπιτσέρης

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου