Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009

Αμφίπλωρο αδιέξοδο

Τα κακά μαντάτα από την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θάσου με τα λιμάνια της Καβάλας και της Κεραμωτής ήταν χθες το θέμα συζήτησης μεταξύ των θαμώνων του Ψηφιακού Καφενείου "Η Καβάλλα", αυτού του φανταστικού μεν, ψηλοτάβανου δε, χώρου διαλόγου κάπου στο Ιντερνετ. Μαγαζί μερακλίδικο, αλλά εικονικό, σαν εκείνους τους παλιούς υπέροχους καφενέδες της Μυτιλήνης, που προσφέρει έναν πολυπρόσωπο σχολιασμό της επικαιρότητας. Ο καφετζής έψησε τα κατά κανόνα σκέτα καφεδάκια, έτσι για να μη χάνεται η γεύση του αφεψήματος και η συζήτηση αρχίνησε:

ΠΑΥΛΟΣ: Η πώληση του "Θάσος VI" υποδηλώνει την πρόθεση της ΑΝΕΘ να ακολουθήσει τα βήματα της ΝΕΚ όσον αφορά την οριστική κατάργηση της γραμμής Καβάλας-Πρίνου και την υποβάθμιση της γραμμής Κεραμωτής-Λιμένα.

ΟΛΓΑ: Πού το πάνε αλήθεια οι δυο εταιρείες; Τα δρομολόγια έχουν ήδη μειωθεί τόσο, που δεν εξυπηρετούν την κίνηση.

ΠΑΥΛΟΣ: Ναι, αλλά γεμάτα πηγαίνουν, γεμάτα γυρίζουν.

ΘΑΝΑΣΗΣ: Χάνουν όμως εισιτήρια. Δεν είναι λίγοι αυτοί που μειώνουν τις μετακινήσεις τους από και προς τη Θάσο, λόγω ακριβώς αυτής της κατάστασης.

ΝΙΚΟΣ: Ναι, αλλά οι περισσότεροι δεν έχουν άλλη επιλογή και μετακινούνται με τα περιορισμένα δρομολόγια. Αρα, εν τέλει η ίδια πάνω-κάτω επιβατική κίνηση, να συμφωνήσουμε με τις όποιες απώλειες, εξυπηρετείται από λιγότερα δρομολόγια. Αρα, κερδίζουν τα ίδια περίπου, ξοδεύοντας σαφώς λιγότερα χρήματα σε καύσιμα, συντήρηση και μεροκάματα.

ΕΥΑΝΘΙΑ: Η εποχή του ανταγωνισμού των δυο εταιριών επ' ωφελεία των επιβατών έχει παρέλθει. Πλέον και οι δυο ανταγωνίζονται στον περιορισμό των εξόδων και όχι στην αύξηση των εσόδων. Και το κάνουν με όλη τους την άνεση λόγω και θεσμικού πλαισίου, αλλά και λόγω των χαλεπών καιρών, που περνούμε.

ΘΑΝΑΣΗΣ: Αλήθεια, σκέφτονται να αντικαταστήσουν το "Θάσος VI" με μια αμφίπλωρη "παντόφλα" σαν αυτή της ΝΕΚ; Μα αυτό το πλοίο έφτασε να κάνει τη διαδρομή Κεραμωτής-Λιμένα σε 50 λεπτά.

ΠΑΥΛΟΣ: Δεν φταίει το αμφίπλωρο, που αντί να πλέει, το έβαζαν να επιπλέει με σβηστές μηχανές. Λέγεται ότι δούλευε με τις μισές μηχανές.

ΝΙΚΟΣ: Σε κάθε περίπτωση είναι ελλιπέστατος ο έλεγχος στις γραμμές. Διότι ναι μεν τα πρόστιμα είναι βαρύτατα εάν καθυστερήσει έστω και για ένα λεπτό ο απόπλους την ορισμένη ώρα, αλλά δεν υπάρχει υποχρέωση να φτάσει μια ορισμένη ώρα. Ετσι, φεύγουν στην ώρα τους, αλλά φτάνουν σβηστοί απέναντι χωρίς κανείς να μπορεί να τους πει τίποτα.

Νίκος Σπιτσέρης

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου