Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

Μπάρα αντί διοδίων;


Η οργισμένη αντίδραση του πράου προέδρου του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας Λάζαρου Βασιλειάδη στα σχέδια για τη δημιουργία μιας αλυσίδας διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, που εν τέλει θα ακυρώσουν τον αυτοκινητόδρομο πυροδότησε χθες τις συζητήσεις στο ψηφιακό καφενείο «Η Καβάλλα».

ΜΑΝΩΛΗΣ: Καταλαβαίνω το ξέσπασμα του Βασιλειάδη, αλλά η πρόταση να μπει μια μπάρα που θα σηματοδοτεί τον αυτοαποκλεισμό της Περιφέρειας από την υπόλοιπη χώρα σε ένδειξη διαμαρτυρίας είναι τραβηγμένη από τα μαλλιά. Άσε που ουσιαστικά αβαντάρει τις ιδέες όσων προτείνουν ως αντίδραση στην κρίση την περιχαράκωση και την εθνική απομόνωση.

ΝΙΚΟΣ: Προφανώς και δεν κυριολεκτεί. Ήταν μια αντίδραση ενός ανθρώπου που μπάφιασε όπως και οι περισσότεροι τέσσερα χρόνια τώρα να ακούει τα ίδια και τα ίδια για τα μνημόνια και τις δανειακές συμβάσεις. Αυτό που σημειώνει στην επιστολή του ο Βασιλειάδης είναι «φτάνει πια». Δεν υπάρχει άλλη υπομονή. Στέρεψε.

ΜΑΡΙΑ: Καλά κάνει και δηλώνει ότι δεν θα κατεβεί στην Αθήνα για το ζήτημα των διοδίων. Το έργο πια το ξέρουμε. Ο αντίλογος από την πλευρά της κυβέρνησης θα είναι τα μνημόνια και η δεινή θέση της χώρας.

ΝΙΚΟΣ: Υπάρχει όμως και η δεινή θέση των πολιτών, που δεν μπορούν να κάνουν και άλλο υπομονή, πολλώ δε μάλλον που δεν βλέπουν φως στο βάθος του τούνελ. Μόνο φτώχεια και εξαθλίωση.

ΜΑΡΙΑ: Ήδη με έναν σταθμό διοδίων στο ύψος του Προφήτη, που κοστίζει 2,40 ευρώ η διέλευση, δηλαδή 4,80 συνολικά, πολλοί επιλέγουν πια τον παλιό εθνικό δρόμο και την καρμανιόλα της λεγόμενης παραλιακής Εγνατίας. Ένας ακόμα σταθμός διοδίων να δημιουργηθεί στη Μουσθένη αρκεί για να εγκαταλείψουν την Εγνατία και οι υπόλοιποι.

ΦΩΤΗΣ: Αυτό το θανάσιμο σπιράλ του φαύλου κύκλου της κρίσης πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει. Η λογική και εδώ είναι απλή. Αν μπει και δεύτερος σταθμός διοδίων στη Μουσθένη, για άλλους δυο σε Ασπροβάλτα και Νέστο δεν το συζητώ, τα έσοδα θα πέσουν, δεν θα αυξηθούν. Θα μειωθούν.

ΝΙΚΟΣ: Η μοναδική σοβαρή λύση είναι η επιβολή ηλεκτρονικών διοδίων με το τίμημα να κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα. Δεν είναι δυνατόν σε περίοδο κρίσης να αυξάνεις κατακόρυφα το κόστος, όταν ο άλλος δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει στα στοιχειώδη. Ούτε επιτρέπεται να σπαταλούνται χρήματα σε σταθμούς διοδίων, όταν κάποια στιγμή θα υπάρχουν ηλεκτρονικά διόδια.

Νίκος Σπιτσέρης



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου