Είναι βέβαιο ότι η στροφή στον ιδιωτικό τομέα δεν αποτελεί πανάκεια. Η συνεργασία της «Marketing Greece» με τον ΕΟΤ μπορεί είτε να μην αποδώσει τα αναμενόμενα, είτε να οδηγήσει σε κάποιο καραμπινάτο σκάνδαλο σαν αυτά που σε τούτη τη χώρα ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια μετά τη βροχή ελλείψει ελεγκτικών μηχανισμών. Αλλά αυτό που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης είναι ότι το προηγούμενο μοντελάκι των περιφερόμενων εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης στις εκθέσεις του εξωτερικού απέτυχε παταγωδώς. Όχι μόνο γιατί διάφορα κοπρόσκυλα ταξίδευαν τζάμπα για να τρώνε και να μπεκροπίνουν στην αλλοδαπή εις υγείαν των κορόιδων και παρεμπιπτόντως έβγαζαν και καμμιά αναμνηστική φωτογραφία στα περίπτερα για ξεκάρφωμα.
Αλλά και γιατί ακόμα και όσοι φιλότιμα προσπαθούσαν να κάνουν τη δουλειά με τον καλύτερο τρόπο δεν θα μπορούσαν να είναι αποτελεσματικοί γιατί ούτε ήξεραν τι να κάνουν, ούτε πώς να το κάνουν. Ο τομέας της τουριστικής προβολής, όπως όλοι οι τομείς από την καλλιέργεια τριαντάφυλλων μέχρι την πυρηνική ιατρική έχει τους δικούς του κώδικες. Τα μυστικά του. Τον τρόπο του. Η παρουσία πέντε καλοντυμένων ανθρώπων σε ένα περίπτερο κάποιας έκθεσης μπορεί να είναι μόνο η αρχή ή μόνο το τέλος μιας ολοκληρωμένης προσπάθειας, που είτε ξεκινάει κάποιους μήνες πριν, είτε τελειώνει κάποιους μήνες μετά.
Αλλά εμείς μείναμε στην καρτ-ποστάλ. Είδαμε τα περίπτερα στις τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού και αρχίσαμε να συντάσσουμε λίστες με τους εν δυνάμει ταξιδιώτες με κριτήριο τη σχέση τους με όσους έτυχε να εκλεγούν από μια κοινωνία βαθύτατα διεφθαρμένη, που δεν ψήφιζε τους καλύτερους, αλλά αυτούς που υπόσχονταν να βολέψουν περισσότερους.
Νίκος Σπιτσέρης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου