Αν αυξηθούν τα διόδια και η κίνηση μειωθεί περαιτέρω, θα μειωθούν κατ’ επέκταση και τα έσοδα από τα διόδια, που ήδη αποτρέπουν πολλούς να χρησιμοποιήσουν την οδό ταχείας κυκλοφορίας. Μα, πέραν της μείωσης των εσόδων αχρηστεύεται εν μέρει ετούτο το σπουδαίο έργο. Η αύξηση της κίνησης από το επαρχιακό δίκτυο σημαίνει αυξημένη περιβαλλοντική επιβάρυνση και αύξηση των νεκρών και των βαριά τραυματισμένων και μάλιστα με κριτήρια ταξικά. Εάν με άλλα λόγια χρησιμοποιούν την Εγνατία Οδό μόνο όσοι αντέχουν να πληρώσουν τα διόδια, αυτομάτως οι υπόλοιποι καθίστανται πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Διότι δεν υφίστανται μόνο επιπλέον ταλαιπωρία, αλλά κινδυνεύει πολλαπλάσια η ζωή τους όταν υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν ένα οδικό δίκτυο με θανάσιμες παγίδες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η οδική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Καβάλας μέσω Εγνατίας. Τα διόδια στο ύψος του Προφήτη κόστιζαν 2 ευρώ μέχρι πρότινος και πλέον στοιχίζουν 2,40 ευρώ. Δηλαδή ο χρήστης που θα κάνει τη διαδρομή Καβάλα-Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφής πληρώνει 2,40+2,40=4,80 ευρώ πλέον των καυσίμων. Διόλου λίγα. Αλήθεια, σκέφτηκαν οι φωστήρες της Πολιτείας και οι διοικούντες την Εγνατία τι θα συμβεί εάν όπως σχεδιάζουν μπουν διόδια και στο ύψος της Μουσθένης; Τα 4,80 θα γίνουν 9,60 ευρώ, ποσό ικανό να αποτρέψει ακόμα και όσους απόμειναν να τη χρησιμοποιούν, με συνέπεια το παλιό επαρχιακό δίκτυο να γνωρίσει δόξες, τα έσοδα να πέσουν κατακόρυφα και ένα σωρό άνθρωποι να αφήσουν στην άσφαλτο την τελευταία τους πνοή. Αν και το τελευταίο δεν φαίνεται να βαραίνει ιδιαίτερα στη ζυγαριά.
Νίκος Σπιτσέρης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου