Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Λάθος λιμάνι

Συμβαίνουν αυτά με τα πλοία. Μια εσφαλμένη εκτίμηση των καιρικών συνθηκών από την αρμόδια λιμενική Αρχή, ένα λάθος του καπετάνιου, μια στιγμιαία ολιγωρία ενός μέλους του πληρώματος αρκεί για να γίνει το κακό. Κάπως έτσι το «Θάσος 6», το καλύτερο σκάφος των πορθμειακών γραμμών που συνδέουν τη Θάσο με τη στεριά, υπό την έννοια ότι μπορεί να εκτελεί δρομολόγια και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες ως διπύθμενο κλειστού τύπου, βρέθηκε κολλημένο στα αβαθή του λιμανιού του Λιμένα με 120 ανθρώπους εγκλωβισμένους για εννιάμιση ώρες.

Η αναζήτηση ευθυνών είναι υπόθεση των αρμοδίων αρχών. Μα, ό,τι και να έφταιξε αυτό που δεν έπρεπε να συμβεί είναι το απερίγραπτο χάλι του «λιμανιού» του Λιμένα, που απεδείχθη ακατάλληλο. Όχι το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη προστατευτικών σαν τα αντίστοιχα στο λιμάνι της Καβάλας ώστε η θάλασσα να μη χτυπά το πλοίο στον λιμενοβραχίονα. Δεν είναι καν η έλλειψη ενός λιμενοβραχίονα, που θα μπορούσε να προστατεύει τα σκάφη που ελλιμενίζονται από τον βοριά. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό το λιμάνι είναι ένα λάθος από την αρχή μέχρι το τέλος.

Ένα λάθος που ακολούθησε το έτερο μεγάλο λάθος της κατασκευής της μαρίνας του Λιμένα στην εκβολή του μεγάλου ρέματος της περιοχής. Το ρέμα αυτό, που αγνόησαν συνειδητά οι ντόπιοι παράγοντες και οι κατασκευαστές στο όνομα της προόδου, είναι που μπαζώνει την είσοδο της μαρίνας και δεν επιτρέπει τον ελλιμενισμό μεγαλύτερων σκαφών. Το ρέμα αυτό είναι που μπαζώνει τον πυθμένα μπροστά από τον προβλήτα όπου δένουν τα φέρυ μπωτ και ακυρώνει οιαδήποτε σκέψη δημιουργίας ενός μόλου που θα κόβει τον βοριά και θα προστατεύει τα πλήρως εκτεθειμένα σήμερα σκάφη που δένουν στον προβλήτα. «Αν ανεβείς στην ταράτσα του «Λάιος» θα καταλάβεις το μέγεθος του προβλήματος, έλεγε προχθές ναυτικός.

Το ζητούμενο εν προκειμένω είναι η ανάλυση των δεδομένων και η αναζήτηση πιθανών λύσεων, που μπορούν ενδεχομένως να ξεπεράσουν το σημερινό αδιέξοδο. Εξίσου σημαντικό όμως είναι να συνειδητοποιήσουμε κάποια στιγμή τη σημασία του σεβασμού της φύσης. Το να αγνοεί κανείς τα ρέματα, δηλαδή τους φυσικούς πανάρχαιους δρόμους του νερού, πριν κάνει παρεμβάσεις σε στεριά ή θάλασσα δεν είναι μόνον ηλίθιο. Είναι εγκληματικό.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου