Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Δυο αλήθειες

Οι δυο διαφορετικές αλήθειες που κατέθεσαν χθες για την κίνηση στην αγορά της Καβάλας ο πρόεδρος και η γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Χρήστος Ηλιάδης και Μαρία Τσουρή δεν συγκρούονται. Αλληλοσυμπληρώνονται και συνθέτουν τη μία αλήθεια και τη μοναδική αχτίδα φωτός που έχει απομείνει. Ο κ. Ηλιάδης ανέφερε ότι εν μέσω ετούτης της κρίσης είναι δείγμα θετικό ότι η κίνηση στην αγορά έπεσε τον Ιούλιο περί το 10-15% όταν σε γειτονικές πόλεις έφτασε στο 40%, γεγονός που οφείλεται στην τουριστική κίνηση. Από την πλευρά της η κ. Τσουρή σημείωσε πως πράγματι η πτώση είναι μικρότερη στην αγορά της Καβάλας, αλλά τούτο ούτε αρκεί, ούτε μπορεί να αποτρέψει τα λουκέτα που θα μπουν τον ερχόμενο χειμώνα, που προμηνύεται μαύρος και άραχλος όχι μόνο για την αγορά της Καβάλας, αλλά και για όλη τη χώρα. Η κοινή συνισταμένη των δυο τοποθετήσεων είναι πως η κατάσταση είναι πράγματι απελπιστική λόγω της πρωτοφανούς κρίσης που μαστίζει την ελληνική οικονομία, αλλά τουλάχιστον στην Καβάλα υπάρχει διέξοδος. Υπάρχει λόγος αισιοδοξίας για ένα καλύτερο μέλλον λόγω του τουρισμού.

Αλλά για να γίνει ετούτη η αισιοδοξία τάση ικανή να στηρίξει ακόμα περισσότερο την αγορά και να της δώσει προοπτική δεν χρειάζονται ούτε συσκέψεις επί συσκέψεων, ούτε βαρύγδουπες «σιδερωμένες» δηλώσεις περί τη δυναμική που έχει ο τουρισμός. Απαιτούνται πράξεις. Κινήσεις συγκεκριμένες που θα αυξάνουν συν τω χρόνω το τουριστικό ρεύμα. Κρουαζιερόπλοιο, το κρουαζιερόπλοιο. Δρομολόγιο, το δρομολόγιο από την πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου, που ανέβηκε αισθητά τους τελευταίους μήνες και ξανάφερε σε άμεση επαφή τους χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες της νότιας Θάσου με την αγορά της Καβάλας. Η σύσκεψη ή οι συσκέψεις που πρέπει να γίνουν πρέπει να αφορούν τη διευκόλυνση των επαγγελματιών, με προτεραιότητα στις μεγάλες μονάδες, ώστε να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους με τους καλύτερους δυνατούς όρους.

Όχι για να υπάρχουν αφορμές για δηλώσεις, αλλά για να λύνονται πολύ συγκεκριμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ο Μπάτης, ο Γαλαξίας, το Λούσυ, το Ιμαρέτ, το Εγνατία, όλοι οι επιχειρηματίες και καθένας χωριστά ώστε να μπορούν από ακόμα καλύτερη θέση να αυξάνουν την πελατειακή τους βάση, προς όφελος όλης της αγοράς.

Νίκος Σπιτσέρης

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου